Menu

HerlevPortal

Din lokale indgang til nettet

Prisportaler

Reklamation: Sådan gør du

Forbrugerrådet Tænk - fem gode råd til, hvad du kan gøre, når du skal reklamere

Kontakt hurtigst muligt den butik, hvor du har købt din vare.

Husk kvitteringen. Den er bevis på, hvor og hvornår du har købt varen, og hvad den har kostet.

Butikken har pligt til at tage imod produktet, hvis du vil klage. Hvis butikken beder dig om at tage kontakt til producenten af produktet eller deres hovedkontor skal du sige nej. Insister på, at det er butikken, der skal tage imod produktet og undersøge det.

Lav en skriftlig klage, som beskriver problemet med varen. En mundtlig aftale er som regel nok, men det er en god idé at klage skriftligt, for så har du bevis på, at du har reklameret. Det er også en god idé at fortælle, hvad du forventer af reklamationen. Vil du have pengene tilbage, en reparation eller et nedslag i prisen?

Få en underskrift fra butikken på, at du har reklameret over din vare. På den måde kan du altid bevise, at du har indleveret din vare.

Se også Tænk:
www.taenk.dk/gode-raad ...

Forbrugerlinks

Forbrugere kan rate virksomheder her:
www.trustpilot.dk
www.yelp.dk

Tør du tro på en anmeldelse? v/DR - Harddisken:
http://castroller.com/podcasts/Harddisken/3919772